آستان مقدس امام زاده قاسم و سارا (ع) آبادگر خیابان نواب

آخرین به روز رسانی در شنبه, 03 فروردين 1398 منتشر شده در شنبه, 03 فروردين 1398

 با وجود گذشت سالیان دراز از  احداث  سی متری نواب که متبرک به وجود پر برکت امام زادگان قاسم و سارا (ع) است ، شاهد کندی در توسعه و آباد شدن در این ناحیه از شهر هستیم. خیابان شهید نواب صفوی با وجود پتانسل های فراوانی همچون وجود آستان مقدس امام زاده قاسم و سارا (ع)، اتصال به ورودی شهر از دوناحیه جاده ترانزیت و مهمتر از آن اتوبان تهران – زنجان با بافت شهری مدرنتر و پهنای مناسب جاده آن زمینه مستعدی برای توسعه و آباد شدن دارد که در صورت بازگشائی تنها خیابانی هست که همه اماکن زیارتی ،تاریخی و گردشگری شهر را بهم متصل می نماید و گلوگاه ترافیکی شهر را باز می کند و حال آنکه سالهاست از ذهن مدیریت شهری برای توسعه باز مانده است .

 

ضمن اینکه بازگشائی این مسیر در اولویت های مهم مدیریت شهری باید قرار گیرد به مواردی اشاره می کنیم که بدون نیاز به سرمایه گذاری های آنچنانی و صرفا با همت مسئولین می تواند تاثیر بسزائی در تبدیل بقعه متبرکه امام زاده قاسم و سارا (ع) به قطب فرهنگی و گردشگری و آباد شدن این خیابان داشته باشد: 1 – بازسازی و ترمیم بنای امام زاده بشکل زیبا و با معماری سنتی و همچنین ترمیم گنبد فیروزه ای آن که از خیرین نیز می توان برای این امر کمک گرفت.

 2- نصب آلاچیق های ساده و کوچک در دوسمت پیاده راه درون بلوار امام زاده که حتی بخشی از پروفیل و آهن آلات آن را در میان آهن آلات  واحد تاسیسات شهرداری می توان یافت.

3- نصب آبنماهای زیبا و کم هزینه در درون بلوار و تقویت نوررسانی خیابان با تکنولوژگی های جدید رنگ و نور

4- شهرداری با الهام گیری از خیابان سی تیر و باب همایون تهران در راه اندازی غرفه های سیار در این محدوده  می تواند زمینه کسب درآمد را برای کسب و کارها و خود شهرداری فراهم کند.

5- با وجود امام زاده بعنوان یک مکان معنوی می توان یک محیط تفریحی و فرهنگی در این محدوده از همین آغاز عید نوروز به راه انداخت و باعث گردشگر پذیر بودن و به راه انداختن گردشگری شبانه در این منطقه شد.

6- مسئولین شهر از بسیجیان شهر و اعضای هیئات بویژه هیئت موسی بن جعفر (ع) برای ساخت و ساز و محیط آرایی این مکان استفاده نمایند چرا که این نیرو ها هم دلسوز شهرند و هم جوان و خوش ذوق هستند و کارها را بهتر از دیگران و مبتکرانه انجام می دهند.

 

در پایان این نکته را عرض می نمائیم که ضرورتی ندارد که وقتی از پیشرفت و توسعه شهر صحبت می کنیم لزوما هدفمان انجام پروژه های بزرگ با هزینه های کلان باشد بلکه از همین کار های ریز و کوچک شروع کنیم و به مرور توسعه دهیم به مراتب بهتر از آن است که منتظر آینده ای باشیم که معلوم نیست اعتبار و بودجه ای باشد  و همه چیز و همه افکار برای انجام کار مهیا باشد که بتوانیم کار کنیم ... پس فرصت ها را در این زمان هایی که در حال گذرند ازدست ندهیم و مسئولین (شهردار و شورای شهر) با مشارکت مردمی دست به کار شوند .

 

بازدید: 1220

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید