فرهنگ سازمانی در شهرداری صائین قلعه

آخرین به روز رسانی در شنبه, 03 فروردين 1398 منتشر شده در شنبه, 03 فروردين 1398

  اداره شهرداری صائین قلعه این روز ها مورد نقادی مردم شهر است. نظر سنجی های مختلف در فضای مجازی حاکی از عدم رضایت از تعامل و پیگیری صحیح امور توسط کارمندان شهرداری دارد . گذشته از اینکه این بزرگواران افراد بسیار محترمی هستند که در مجموعه شهرداری فعالیت دارند ، شایسته سالاری و تخصص افراد نقش مهمی در گره گشائی از مردم دارد و جذب نیرو بواسطه رابطه و بدور از بررسی و مصاحبه تخصصی و توانمندی های افراد باعث شده که ضمن بدبینی مردم به این افراد بسیار خوب بدلیل قرار نگرفتن در جایگاه تخصص خود و تصدی شغلی که توانمندی و تخصص لازم را در آن ندارند ، باعث بدبینی کلی به امور شهرداری بر اثر کار راه نیفتادن ها و ماندن در گیر و دار ها ی شهر داری شده است. این موضوع در سال های اخیر فاجعه های جبران ناپذیری را در تفکیکات شهری ، احداث کوچه و خیابان های کج و معوج ، گم شدن اسناد مردم در شهرداری، ابطال تفکیکات شهری بخاطر رویه غلط و دهها مشکل دیگر شده است که مردم ناخواسته با آن مواجه گشته اند. با این وجود مجموعه نیروی انسانی شهرداری باید در حوزه تخصصی خودش ارتقاء یابد و مهمتر از آن فرهنگ سازمانی بین خود مجموعه و همچنین با ارباب رجوع مطلوبتر شود. این اداره باید از مردم در مورد عملکردش بازخور گیرد و خود را اصلاح کند وگرنه به ورطه سقوط خواهد رفت.

سال ۹۸ سال فرصت‌ها و گشایش‌ است

آخرین به روز رسانی در شنبه, 03 فروردين 1398 منتشر شده در شنبه, 03 فروردين 1398

  

 رهبرانقلاب، در حرم مطهر رضوی: سال ۹۸ سال فرصت‌ها و گشایش‌ است

رهبرانقلاب در پیام نوروزی۹۸: باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند. از اوّل سال تا آخر سال ان‌شاءالله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد... 

 تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم میتواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. اگر این طور شد، امیدواریم که ان‌شاءالله حلّ مشکل اقتصادی راه بیفتد. 

آستان مقدس امام زاده قاسم و سارا (ع) آبادگر خیابان نواب

آخرین به روز رسانی در شنبه, 03 فروردين 1398 منتشر شده در شنبه, 03 فروردين 1398

 با وجود گذشت سالیان دراز از  احداث  سی متری نواب که متبرک به وجود پر برکت امام زادگان قاسم و سارا (ع) است ، شاهد کندی در توسعه و آباد شدن در این ناحیه از شهر هستیم. خیابان شهید نواب صفوی با وجود پتانسل های فراوانی همچون وجود آستان مقدس امام زاده قاسم و سارا (ع)، اتصال به ورودی شهر از دوناحیه جاده ترانزیت و مهمتر از آن اتوبان تهران – زنجان با بافت شهری مدرنتر و پهنای مناسب جاده آن زمینه مستعدی برای توسعه و آباد شدن دارد که در صورت بازگشائی تنها خیابانی هست که همه اماکن زیارتی ،تاریخی و گردشگری شهر را بهم متصل می نماید و گلوگاه ترافیکی شهر را باز می کند و حال آنکه سالهاست از ذهن مدیریت شهری برای توسعه باز مانده است .

 

ضمن اینکه بازگشائی این مسیر در اولویت های مهم مدیریت شهری باید قرار گیرد به مواردی اشاره می کنیم که بدون نیاز به سرمایه گذاری های آنچنانی و صرفا با همت مسئولین می تواند تاثیر بسزائی در تبدیل بقعه متبرکه امام زاده قاسم و سارا (ع) به قطب فرهنگی و گردشگری و آباد شدن این خیابان داشته باشد: 1 – بازسازی و ترمیم بنای امام زاده بشکل زیبا و با معماری سنتی و همچنین ترمیم گنبد فیروزه ای آن که از خیرین نیز می توان برای این امر کمک گرفت.

 2- نصب آلاچیق های ساده و کوچک در دوسمت پیاده راه درون بلوار امام زاده که حتی بخشی از پروفیل و آهن آلات آن را در میان آهن آلات  واحد تاسیسات شهرداری می توان یافت.

3- نصب آبنماهای زیبا و کم هزینه در درون بلوار و تقویت نوررسانی خیابان با تکنولوژگی های جدید رنگ و نور

4- شهرداری با الهام گیری از خیابان سی تیر و باب همایون تهران در راه اندازی غرفه های سیار در این محدوده  می تواند زمینه کسب درآمد را برای کسب و کارها و خود شهرداری فراهم کند.

5- با وجود امام زاده بعنوان یک مکان معنوی می توان یک محیط تفریحی و فرهنگی در این محدوده از همین آغاز عید نوروز به راه انداخت و باعث گردشگر پذیر بودن و به راه انداختن گردشگری شبانه در این منطقه شد.

6- مسئولین شهر از بسیجیان شهر و اعضای هیئات بویژه هیئت موسی بن جعفر (ع) برای ساخت و ساز و محیط آرایی این مکان استفاده نمایند چرا که این نیرو ها هم دلسوز شهرند و هم جوان و خوش ذوق هستند و کارها را بهتر از دیگران و مبتکرانه انجام می دهند.

 

در پایان این نکته را عرض می نمائیم که ضرورتی ندارد که وقتی از پیشرفت و توسعه شهر صحبت می کنیم لزوما هدفمان انجام پروژه های بزرگ با هزینه های کلان باشد بلکه از همین کار های ریز و کوچک شروع کنیم و به مرور توسعه دهیم به مراتب بهتر از آن است که منتظر آینده ای باشیم که معلوم نیست اعتبار و بودجه ای باشد  و همه چیز و همه افکار برای انجام کار مهیا باشد که بتوانیم کار کنیم ... پس فرصت ها را در این زمان هایی که در حال گذرند ازدست ندهیم و مسئولین (شهردار و شورای شهر) با مشارکت مردمی دست به کار شوند .

 

رضايت ارباب رجوع ؛ هدف اصلی شهرداری صائین قلعه

آخرین به روز رسانی در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 منتشر شده در دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397

 یکی از هدف های تحول اداری، ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری می باشد. ساز و کار های لازم در ارائه خدمات مطلوب و مناسب و مؤثر به مردم تحت عنوان طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری، دارای اهمیت ویژه ای است با توجه به اينكه كاركنان در سازمان‌ها ارتباط مستقيم با ارباب‌رجوع و مشتري دارند در نحوه رفتار با مراجعین و تكريم ارباب‌رجوع نقش كاركنان سازمان‌ها و شركت‌ها نقش مؤثري است.

 

  اكرام ارباب رجوع و مراجعین نبايد انتزاعي، ساختگي، ظاهري و مقطعي باشد بلكه تلاش شود تا در همه جاي سازمان نهادينه گردد. يكي از آفت‌هاي تكريم در برخي از سازمان‌ها اين است كه به صورت مقطعي شعارها و رفتارهايي دور از باور و اعتقاد مطرح مي‌شود كه با گذشت مقطع خاص دوباره به بوته فراموشي سپرده مي‌شود و اگر نهادينه گردد به صورت مستمر و دائمي خواهد بود.

  زمینه خدمت و تکریم ارباب رجوع یا همان همشهریان در شهرداری بیش از دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها فراهم است، از این رو خدمت در شهرداری به شرط نیت قرب‌الهی و خدمت خالصانه به مردم می‌تواند عین عبادت باشد.