مطالبات کسبه صائین قلعه از شهردار و شورای اسلامی شهر

آخرین به روز رسانی در شنبه, 30 تیر 1397 منتشر شده در شنبه, 30 تیر 1397

شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر صائین قلعه

  با سلام؛ احتراما ما کسبه شهر صائین قلعه برای چندمین بار وجود آسیب های اقتصادی در شهر را به حضورتان متذکر می شویم که از جمله مهمترین آنها که سبب خروج نقدینگی از شهر و کاهش داد و ستد و باعث کاهش قدرت خرید مردم میشود، چهارشنبه بازار دوره گردهای صائین قلعه می باشد. ما از شما درخواست داریم با جمع آوری چهارشنبه بازار دوره گردها جلوی خروج نقدینگی (سالیانه 5 میلیارد تومان) از شهر را بگیرید،چرا که این بازار ضمن اینکه رونق را در بسیاری از صنوف گرفته است باعث کاهش فروش و در نتیجه افزایش قیمت ها نیز شده است. زمانی که چهارشنبه بازار جمع گردد ما کسبه شهر توان فروش با حداقل سود و کاهش قیمت ها را در اثر افزایش فروش خواهیم داشت و مسئولین می توانند با هرگونه گرانی در شهر برخورد کنند. باید به عرضتان برسانیم ؛ با خروج نقدینگی از شهر هم رغبت به راه اندازی کسب و کار کم می شود و هم شغل های نو و یا تخصصی بدلیل کاهش تقاضا شکل نمی گیرند و هم کسبه موجود به سمت ورشکستگی می روند و همچنانکه نتیجه آن را می بینیم ... بدلیل زنجیره وار بودن مسئله گردش پول ، رکود را با تورم قیمت در بسیاری از صنوف شهر شاهدیم.

با در نظر گرفتن شرایط کلی کشور و سیاست های حاکم بر مدیریت کلان کشوری چند نکته کلیدی را در مورد راه کار های رشد اقتصادی صائین قلعه خدمت شهردار و شورای شهرمان میرسانیم:

1- مردم شهر در امورات مختلف از جمله اقتصاد و معیشت به هم وابسته اند پول مردم به واسطه خرید و فروش در شهر به گردش در می آید که با وجود چهار شنبه بازار هر هفته پول در شهر از گردش ساقط شده و از شهر خارج می گردد. که نتیجه این امر کاهش نقدینگی مردم است که عموم مردم هر روز احساس میکنیم تنگدست از قبل هستیم و قدرت خرید پائین است.

2- کسبه شهر به دلیل فروش کم نمی توانند سود لازم را کسب کنند و در نتیجه برای تامین مخارج و هزینه کرایه مغازه و.... مجبورند باز هم گرانتر از قبل بفروشند که این خود  به تورم دامن می زند.

3- باید به جای چهارشنبه بازار دوره گردها به فکر راه اندازی بازارچه کارآفرینی و اشتغالزایی با  محوریت همشهریان بود. از فروش تولیدات داخل شهر گرفته تا حمایت از کسب و کار های خانگی و فروش محصولات کشاورزی و سوغات شهر  در بازارچه

4- هنر شهردار و شورای شهر این است که شرایط را مهیا کنند که ارزانی در خود شهر بوجود بیاید و بجای اینکه پول از شهر خارج شود پول را سرازیر به شهر کنند و زمینه ایجاد و توسعه بیشتر کمی و کیفی مغازه ها و کسب و کارها را بوجود بیاورند.

5- از خاصیت ام القرایی شهر که یک زمان در طول هفته از کسبه شهر می خریدند و پول سرازیر شهر میشد چیزی نمانده و همه روستاییان اطراف می مانند و چهارشنبه برای خرید از دوره گردها به شهر ما می آیند.

در این شرایط پیش آمده باید توجه داشته باشیم که لازمه کاهش تورم ، همکاری توام کسبه و مردم و اتحاد آنهاست. یعنی کاهش قیمت ها همزمان با تشویق به خرید از بازار صائین قلعه ممکن پذیر است و راهکار آن جایگزینی بازارچه های محلی ، کارآفرینی، خوداشتغالی با چهارشنبه بازار دوره گردهاست، ضمن اینکه تغییر نگرش مردم نسبت به اهمیت حمایت و خرید از کسب و کارهای شهر و خرید از شهرمان مهم است ، ایجاد نظام صنفی و تشکیل مجمع کسبه شهر با هدف رفع مشکلات کسبه باید در دستور کار قرار گیرد.از ایجاد صندوق های حمایت از کسب و کار نباید غافل بود و نکته آخر اینکه توجه به استفاده از موقعیت تجاری شهر گردشگری و مذهبی صائین قلعه در جوار امام زاده های شهر برای ایجاد اشتغال و رونق ضرورت دارد.

از شهردار عزیز و شورای محترم شهر قاطعانه انتظار حل مشکل را داریم و در صورت بی توجهی ضمن ارجاع به مراتب بالاتر ، این مطالبه محترمانه تبدیل به اعتراض صنفی خواهد شد.

    با تقدیم احترام-کسبه شهر صائین قلعه

 

بازدید: 1613

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید